Wszystkie rady w tej serii będą się skupiały na optymalizacji pod wyszukiwarki. Wielokrotnie jednak staniesz przed konfliktami SEO vs użytkownik. Pamiętaj wtedy, że sklep ma być przede wszystkim przyjazny dla użytkowników a nie wyszukiwarek. Dlatego w większości przypadków lepszym wyborem będzie optymalizacja pod kątem użytkowników.
Gdy już wybierzemy słowa kluczowe pod które chcemy optymalizować nasz sklep warto przyjrzeć się bliżej konkurencji. Należy przeanalizować TOP10 z bardziej konkurencyjnych fraz.
Ale... co analizować?
Na tym etapie najważniejsza jest dla nas struktura konkurencyjnych serwisów. Przyglądamy się podziałowi na kategorie, linkowaniu wewnętrznemu (linki w stopce, linki w menu, linki w tekście), budowie url.
Dzięki temu będziemy mogli zbudować taką strukturę sklepu, która umożliwi mu później wyświetlanie się w Google na wysokich pozycjach.
Po tej czynności oczywiście bierzemy kartkę i długopis i rysujemy strukturę naszego sklepu. Można to oczywiście zrobić w wersji elektronicznej - jak komu wygodnie. Ważne jest natomiast to, aby nie przesadzić z ilością kategorii. Jeżeli będzie ich zbyt dużo i wszystkie będą linkowane ze strony głównej to "moc" serwisu rozejdzie się po nich, i nie będziemy w stanie osiągnąć wysokich pozycji na konkurencyjnych frazach.
Przy okazji należy również stworzyć w Excelu listę stron które chcemy pozycjonować wraz z przypisanymi do nich hasłami kluczowymi. Przyda się nam ona później.
To tyle w kwestii czynności które najlepiej wykonać przed rozpoczęciem budowy sklepu internetowego. W następnych częściach opiszę standardowy proces optymalizacji gotowych sklepów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz