Wiele osób chcących wykorzystać internet w swoim małym
biznesie decyduje się na stworzenie strony internetowej. Powstają wtedy
oczywiste pytania – Ile kosztuje strona www? Czy da się ją założyć za darmo?
Aby jednak móc odpowiedzieć na te pytania, musimy sobie
najpierw zadać inne kluczowe pytania – Po co nam strona internetowa? Do jakich
celów chcemy ją wykorzystać?
Te z pozoru proste pytania pozwalają nam obrać strategię,
wyznaczyć sobie cel. A cel jest najważniejszy, ponieważ bez celu nie da się
osiągnąć sukcesu. Ale do rzeczy.
W przypadku gdy strona internetowa ma spełniać wyłącznie
rolę informacyjną dla obecnych klientów warto zainteresować się rozwiązaniami
darmowymi. W takim wypadku aby osoba zainteresowana odwiedziła naszą stronę,
będzie musiała wpisać jej adres w pasek adresu przeglądarki internetowej. Rozwiązanie
to ma jednak dużą wadę – mianowicie przez brak obecności w wyszukiwarce
zamykamy się na nowych klientów, a obecni również mogą mieć problemy ze
znalezieniem naszej firmy.
Drugą opcją jest zlecenie firmie stworzenia profesjonalnej
strony internetowej i promowanie jej w wyszukiwarce Google. Koszty stworzenia
strony w stosunku do kosztów marketingu nie są duże, dlatego nie należy
oszczędzać w tej kwestii. Dodatkowo dobrze wykonana strona internetowa kreuje
pozytywny wizerunek firmy, i osiąga lepsze wyniki w pozycjonowaniu.
Błędne podejście do internetu o którym pisałem w tytule
polega na przekonaniu, że w internecie wszystko jest za darmo, że nie generuje
on kosztów. Często panuje również przekonanie, że wystarczy posiadać stronę
internetową, a zainteresowani sami ją znajdą. Prowadzi to do tego, że powstają
strony firmowe, które nieodwiedzane przez klientów bardzo szybko umierają,
właściciele zapominają o nich i nawet nie odpisują na maile.
Podsumowując powyższe nasuwa się jeden wniosek - żeby
internet zaczął przynosić zyski trzeba w niego najpierw zainwestować. Nie ma
innej drogi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz