wtorek, 8 grudnia 2015

Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem SEO cz. 2

Gdy posiadamy już listę stron pod pozycjonowanie, wraz z przyporządkowanymi do nich słowami kluczowymi w pliku Excel możemy przejść do następnego etapu optymalizacji.
Będziemy tworzyć w nim nagłówki i metatagi dla pozycjonowanych stron, oraz regułę dla reszty.



Tak więc otwieramy nasz uprzednio przygotowany plik Excela z hasłami kluczowymi przyporządkowanymi do konkretnych url i dodajemy w nim kolumny: title, description, H1, H2, H2^2, keywords.
Title - tytuł strony wyświetlający się jako link w wynikach wyszukiwania. Standardowo podaje się, że powinien mieć do 70 znaków, jednak Google najczęściej wyświetla ok 64 znaków. Jest on bardzo ważny pod względem SEO z trzech powodów:
  • słowa kluczowe w title mają duży wpływ na pozycje (jednak nie należy ich tam upychać)
  • lepszy title to więcej wejść do naszego sklepu
  • wysoki CTR pozytywnie wpływa na pozycję w wyszukiwarce (badanie sprawnymarketing.pl)
Description - opis strony wyświetlający się pod tagiem title w wynikach wyszukiwania. W przypadku gdy nie jest dostosowany do zapytania Google na podstawie treści strony generuje własny. Standardowo podaje się, że powinien posiadać do 160 znaków, jednak przy takiej ilości może nie wyświetlić się w całości. Najczęściej wyświetla się ok 156 znaków. 

Wyświetlanie się title i description możemy sprawdzić za pomocą tego narzędzia.

Porada
Pisząc opisy title i description w Excelu warto dodać kolumny wyświetlające ich długość. Umożliwia to funkcja =DŁ(*adres komórki*)  (bez gwiazdek)
 np. =DŁ(B2) 
H1, H2 - Nagłówki pierwszego i drugiego stopnia. Na każdej pozycjonowanej stronie powinien znajdować się jeden nagłówek H1 zawierający słowo kluczowe. Nagłówki H2 też są mile widziane (optymalnie dwa), ale pamiętając o użytkownikach nie należy ich upychać na siłę. W kodzie strony nagłówki H1 i H2 będą wyglądały następująco:
<h1>To jest nagłówek pierwszego stopnia</h1> 
<h2>To jest nagłówek drugiego stopnia</h2> 
Keywords - jak sama nazwa wskazuje są to słowa kluczowe. Kiedyś miały one bardzo duży wpływ na wyniki wyszukiwania, jednak przez nadużycia został on zmniejszony. Obecnie tag ten nie wpływa na pozycję i nie jest szczegółowo analizowany przez wyszukiwarkę Google, jednak mogą go brać pod uwagę inne roboty sieciowe.

Jakimi regułami kierować się tworząc metatagi?


Jak budować title?

Znacznik ten może pełnić kilka istotnych funkcji:
  • informuje użytkownika, co znajduje się na stronie
  • nakłania go do kliknięcia
  • zawiera najważniejsze słowo kluczowe

Sztuka tkwi w tym aby pogodzić te funkcje. Dodatkowo title musi być "przyjemny dla oka" tzn. należy go tak konstruować aby użytkownicy "skanujący" wyniki wyszukiwania z łatwością w ułamku sekundy mogli go odczytać. Dlatego warto stosować znaki typu " | " lub " - " które poprawiają czytelność. A teraz przykłady

wyniki wyszukiwania google poradnik seo
Wyniki wyszukiwania Google na zapytanie komputery


Wyniki wyszukiwania Google na zapytanie komputery, asus.



Komputery stacjonarne, wyniki wyszukiwania Google

Wyniki wyszukiwania Google - darmowa strona www
Jak widać nie ma jednej prostej reguły. Musimy wybrać strategię naszej komunikacji skupiając się na najważniejszym dla nas aspekcie. Na powyższych przykładach dla strony asus najważniejsza była czytelna treść, można powiedzieć informacyjna.
Natomiast dla stronygratis.pl najważniejsze było przekazanie odbiorcy, że może zbudować swoją stronę za darmo i nakłonienie go do działania (zastosowano tzw. call to action).


Jak budować meta description?

Przede wszystkim dostosujmy opis strony do użytkownika. Musimy sobie wyobrazić kim jest osoba która czyta nasz tekst i dostosujmy go do niej. Temat ten został świetnie opisany na tym blogu, nic dodać nic ująć.

Keywords? W 2015? 

Tag ten, jak pisałem wcześniej nie jest uwzględniany przez Google, jednak wielu pozycjonerów nadal go stosuje. Wybór czy go używać, czy nie pozostawiam wam samym. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz