Słownik pojęć ecommerce

W tym wpisie na bieżąco będę wyjaśniał trudniejsze pojęcia związane z ecommerce. Dajcie znać w komentarzach jeśli coś pominąłem.

CMS - (z ang. Content Managment System) oprogramowanie pozwalające na tworzenie serwisów internetowych i zarządzanie nimi bez znajomości programowania. Instalacja i obsługa takich systemów odbywa się w interfejsie graficznym.

CPC - (z ang. Cost per click) - wysokość opłaty pobierana za jedno kliknięcie w modelu PPC*

CTR - (z ang. click through rate) - współczynnik klikalności. Określa stosunek ilości kliknięć do wyświetleń reklamy.

PPC - (z ang. Pay per click) - model rozliczeń reklamy internetowej w którym reklamodawca płaci właścicielowi powierzchni reklamowej określoną stawkę w momencie kliknięcia reklamy przez użytkownika.*

Linki zewnętrzne (przychodzące) - linki prowadzące z innych stron internetowych do naszej.

Linki wewnętrzne - linki w obrębie naszej witryny.

*pojęcia CPC i PPC są często używane zamiennie i nie jest to błędem (najczęściej stosuje sie CPC)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz